Vakantie Kruger Park - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu Vakantie Kruger Park - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu

Vakantie Kruger Park

Blijf op de hoogte en volg Michelle

02 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Cato Ridge

De tweede zondag in Zuid-Afrika en we zijn al op vakantie! Het is wel een luxe voor mijn gevoel. Maar wel blij om meteen naar Kruger te gaan, omdat we hier anders niet waren gekomen. Het ligt 900 km van het weeshuis af. Dus we hebben de gehele zondag gereden over hobbelige en bobbelige wegen. Dit was niet alleen het begin van de vakantie, maar ook Mama’s verjaardag! Mama nog wel eventjes gebeld om haar te feliciteren :).

Maandag de hele dag door Kruger Park gereden. Via Crocodile Bridge het park binnen gegaan. Wel grappig dat er geen hoge hekken om heen staan, dus in het ergste geval kunnen de dieren het park gewoon verlaten. Ook vond ik het wel tof dat het park ongeveer net zo groot is als Nederland. We hebben ook wel mazzel gehad met de dieren we hebben gezien. We hebben in één dag vier van de BIG FIVE gezien, namelijk de leeuw, de olifant, de neushoorn (wel van veraf) en de buffalo. De luipaard liet zich helaas niet zien. Het is wel echt tof, want je bent veel intensiever bezig om dieren te spotten. Het is niet zo als in de ZOO dat wordt aangegeven waar je ze kan vinden. Ook staan ze ongelovelijk dichtbij en steken ze voor de auto de weg over. Op het eind zelfs nog twee leeuwinnen gezien die op de weg lagen en om onze auto heen liepen.

De dinsdag wat chiller ingedeeld. We hebben OLIFANT GEREDEN :D!! Echt super tof. We kregen allemaal informatie over de lichaamsbouw en functies. Er werd ook verteld hoe je de lichaamstaal kan interpreteren. Daarna werden we voorgesteld aan de olifanten en mochten we ze aanraken. Huid, oren, voeten, staart, slagtanden en zelfs de tong! Verder hebben we met ze gelopen, door 4 vingers in de slurf te stoppen en we mochten ze voern. Daarna was het tijd om op ze te zitten. Dit was een super ervaring!

Woensdag nog een dag het park in geweest. Deze dag was minder succesvol dan de eerste dag, omdat we minder dieren hebben gezien. Ik dacht wel een keer een luipaard te zien, maar weet het niet zeker. Dat is wel jammer! Verder nog wel Hyena’s gespot met jongen.
De donderdag bezienswaardigheden in de buurt bezocht, waaronder God’s Window, Pelgrim’s Rest, Potholes en het gebied Blyde River Canyon.Het waren geweldige plekken om te zien met een mooi uitzicht. Zuid-Afrika is sowieso een mooi land met allemaal verschillende natuurgebieden en uitzichten. Verder ook op marktjes geweest. Ik zou van alles wel mee kunnen nemen, zulke leuke spulletjes hebben ze :)!

Op de parkeerplaats bij God’s Window was Sharona bijna ‘aangevallen’ door een Vervet aapje. Ze zaten allemaal schattig en we wilden foto’s maken. Sharona kwam wat dichtbij en nam op dat moment ook meteen weer afstand, ze hield rekening met zijn persoonlijke ruimte. Toch kwam de aap op haar afrennen en wij hoorden ineens Sharona gillen HELP ME HELP ME!!. Gelukkig is het goed afgelopen en is ze niet gebeten!
Heather wilde de aap wel even manieren bij brengen en rende er schreeuwend op af. Ze vertelde de aap dat hij dit niet weer mocht doen. Dit was hilarisch om te zien!

De vrijdag hebben we een lange rit gehad naar St. Lucia. Hier kwamen we in de avond aan. Wij hebben er met de meiden voor gekozen om de vakantie af te sluiten met een Girl’s night out. We zijn uit eten geweest en hebben cocktails gedronken :D. Daarna met de docenten nog een drankje gedaan ter afsluiting.

Gisteren terug gereden naar GGA en hebben we de docenten op het vliegveld afgezet. Wel gek om daar te zijn, omdat ik weet dat het voor mij nog een paar maanden gaat duren. Verder zijn de eerste twee weken snel voorbij gegaan en beginnen we deze week met onze opdrachten en het geven van de lessen. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Zo nou zijn jullie een beetje op de hoogte van mijn belevenissen:)

  • 02 Maart 2014 - 13:07

    Anouk:

    Succes met werken! Zal wel een hele omschakeling zijn..
    Je kunt het!!

  • 04 Maart 2014 - 21:24

    José:

    Hee Michelle, de hartelijke groeten voor je. Het is erg leuk om je reisverhalen te lezen. Door je schrijven lijkt het bijna of ik achter bij jullie in de pickup zit en ook de 'wilde' dieren op loopafstand om me heen zie, zo dichtbij dat ik ze ook wel zou willen aaien, alhoewel weet niet of ik dat zou durven. Vind je wel erg stoer! Door alles heen lees ik dat je geniet van elkaar, de groep en het andere leven om je heen. Geweldige ervaring doe je op! Veel plezier en succes gewenst met alles, lieve groeten José.

  • 22 Maart 2014 - 20:44

    Merel:

    Hoi Michelle,
    Leuk om je verhalen te lezen. Zo te zien heb je al veel gezien en leuke dingen gedaan! Ik hoop dat het geven van de lessen en het vrijwilligerswerk je ook bevalt. Ik ben benieuwd naar je volgende ervaringen en foto's!
    Liefs merel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 27 Dec. 2013
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 2535

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Vier maanden vrijwilligerswerk in Cato Ridge

Landen bezocht: